Zon, zee, strand... Tanzania 2016 - Reisverslag uit Bagamoyo, Tanzania van SMCgoesTanzania - WaarBenJij.nu Zon, zee, strand... Tanzania 2016 - Reisverslag uit Bagamoyo, Tanzania van SMCgoesTanzania - WaarBenJij.nu

Zon, zee, strand... Tanzania 2016

Door: Jillin, Minou, Robin, Anne en Niels

Blijf op de hoogte en volg SMCgoesTanzania

03 Augustus 2016 | Tanzania, Bagamoyo

Beste ouders! De reis zit er bijna op, dus iedereen begint toch wel stiekem uit te kijken naar verschillende dingen. Hieronder volgt een lijst met de wensen van groep!

Anne: KFC date met schatje, bankhangen met een zak zwarte Doritos, netflixen in bad
Caressa: broodje Bufkes, gourmetten, chocolade
Caro: sushi, dagje netflix in een lekker fris bed, carpaccio
Charlotte: friet met zuurvlees, frikandel, spoetnik
Coen: het vrijdagmenu; broodje shoarma
Eline: zak Lays paprika chips, ijsje van Visser, broodje Limburger van Bufkes
Iris: buitenrijden met Karin, boontjes met aardappelen en kipkrokant, dikke bonensoep van oma (“Ik verlang naar jouw eten mam!”)
Jans: broodje Bufkes, friet met spoetnik, ijsje als toetje
Jill: broodje Bufkes, gehaktballen van oma, lasagna
Loes: soya chocolade ijsje!!! Grieken
Meta: broodje Limburger met smoothie, friet zuurvlees met spoetnik, fris bad met ijs en Netflix (“Dat er vlaai is, is wel logisch toch pap en mam?”)
Michelle: griek, lekker broodje van Bufkes, zak schepsnoep van Kruidvat
Niels: friet zuurvlees met spoetnik, spek en ei, broodje Bufkes
Robin A: biefstuk bereid door opa, bak Ben & Jerry pindakaasijs, groot Milka tablet
Robin H: frietjes met frikandel, broodje gezond zonder ham en kaas, broodje kaas van Voncken
Roel: broodje döner kebab met cocktailsaus (groot), friet met mayo (groot), FiFa 16 spelen
Romeé: opgeladen telefoon, veggie delite van Subway, Elmo meenemen
Romy: broodje valkenburger, ijscoupe van Calvi of Peppone, zakje snoep (zachte, zoete dropjes)
Sanne: sushi, M&M’s, broodje bufkesbal
Tara: tuindagje en in de avond frietjes met gehaktbal eten met opa & oma, fruitbak van mama, broodje gezond en/of broodje Bufkes (Limburger)
Minou: zak zoute dropjes, bruine boterham met Old Amsterdam
Jillin: Bootz meenemen, lekker vers stuk kaas, ’s avonds gezellig met de familie wokken
Layla: hammetje met peperrandje met groentjes uit de oven en kaas tortelinies, knoevelen met Jordi
Jos: friet met kroket van Jonny, kaas, m’n vrouwtje Ellen

We wensen alle ouders veel succes met de eventuele voorbereidingen!
Lieve groetjes Minou & Jillin :D
Zon, zee, strand: Tanzania 2016
Vandaag was een dag waar al een heleboel mensen al heel lang naar hebben uitgekeken: zwemmen shoppen en bovenal luieren. De dag begon voor een heleboel met de zonsopgang om half zeven dat werd gevolgd door de schelpenzoektocht voor velen. Om 9 stond het ontbijt klaar met gekookte eieren, worstjes en veel zout, dit was voor velen een grote verandering van de gebruikelijke geroosterde boterham met nutella. Na het ontbijt hadden we vrije tijd tot 1 uur. Een grote groep vertrok om half 10 richting de smalle straatjes van Bagamoyo. Na een korte wandeling over het strand hadden we al snel de art-market gespot. Hier was het voor velen makkelijk om een of meerdere uren door te brengen. Om half 1 was iedereen alweer terug en ruim voor 1 uur zat het restaurant al weer vol voor de spaghetti met gehakt en saus. Hierna was het voor velen weer tijd om het strand op te gaan en te genieten van de zon. Voor de wal werd volleybal gespeeld en de zandkastelen werden de grond uitgestampt. Helaas werd het vloed (haha) en verdwenen de kunstwerken als sneeuw voor de zon. Een deel vertrok rond kwart voor vijf om nog een keer de art-market rond te neuzen en om de lokale supermarkt leeg te roven, de pringles met pizza smaak waren een groot succes. Om 7 uur was het dan tijd voor weer een lekkere warme maaltijd, maar deze keer ) een verassing voor de 3 (toekomstige) stelletjes van de groep, Roel en Charlotte, Niels en Jans en Coen en Sanne, kregen allen een romantisch tafeltje voor twee in plaats van de grote groepstafel. Nadat het lachen en giebelen voorbij was mochten deze stelletjes als eerste langs het buffet bestaande uit frietjes, rijst en garnalen en velen anderen etenswaren. Nadat de maaltijd vol had gegeten werden Jeroen en Lieveke bedankt met een afscheidslied gemaakt door Tara, Caro en Iris. Nadat de nodige speeches waren verteld en de meerdere dinertjes cadeau waren gedaan was het dan toch echt tijd om de wensballonnen de lucht in te laten. Ondanks dat het niet veel scheelde staan alle palmbomen nog rechtop en is de brandweer niet ingeschakeld voor het lokale hotel. Nadat de blog was voorgelezen liggen op dit moment al meerderen in de tent maar een groot deel zit nog gezellig aan de tafel.

Dan nu voor de meeste van jullie het leukste van de blog: de muts van de dag of ja in dit geval dagen…
Meta vond het nodig om gisternacht Jeroen (in zijn onderbroek en een gordijn voor zijn benen) en Lieveke wakker te maken omdat ze haar slaapzak was vergeten op de tafel in Mikumi maar wat zouden we toch moeten zonder Layla. Ondanks dat er nog na het opzetten van de tenten duidelijk was gevraagd of iedereen compleet was, was de controle van Meta niet goed genoeg geweest ;)
Wat moet Coen ook zonder zijn kam, hij gebruikt hem zelfs op de WC, ofja in de WC in dit geval.
En onze soms vergeetachtige opa Jos was toch vergeten waar zijn paspoort was, maar die waren toch echt verzamelt in de kluist Jos.

Morgen is het dan echt zo ver, we vliegen terug naar Nederland. Na 3 weken volop genoten te hebben van dit prachtige land, is het tijd om onze tassen weer in te pakken en in KL571 terug te vliegen naar ons regenachtige kikkerlandje. Iedereen heeft gemengde gevoelens: Aan de ene kant is iedereen weer blij om familie weer te zien en te kunnen eten wat ze willen (voornamelijk dit laatste schijnt heel belangrijk te zijn), aan de andere kant betekent het dat wij het fantastische Tanzania moeten verlaten. Dit is waarschijnlijk de laatste blog geschreven door de leerlingen, maar wees niet getreurd, Lieveke schrijft morgen nog een allerlaatste blog, zodat jullie nog één laatste keer kunnen genieten van onze blogs . De groep bedankt iedereen voor het lezen van onze blogs en alle superlieve reacties. We gaan ze missen! Gelukkig zien we jullie aanstaande vrijdag om 1 uur weer. Tot dan!
Lala salama en aangezien Anne niet mee heeft geschreven geen sala salama.
Niels & Robin A

• 03 Augustus 2016 - 21:22

Lilian, Marcel En Mirko:

Nou lieve mensen, jullie zullen deze reactie waarschijnlijk niet meer lezen....maar ik denk dat Bufkes vrijdag een goede omzet gaat krijgen en menig friture zal genoeg zuurvlees en spoetniks moeten inslaan !!!
    Jeetje Meta hoe kun je nou je slaapzak vergeten...muts die je bent !!! Kruip maar bij Romy in de slaapzak erbij vannacht zou ik zeggen....

Verder wens ik jullie allemaal hele fijne nachtrust en slaap lekker jullie laatste nacht in de tenten.
    En alvast een hele goeie terugreis...

Vele lieve groetjes voor iedereen en een dikke kus voor mijn slaapzakloze muts !!!

• 03 Augustus 2016 - 21:41

Anne:

Lieve Meta en de rest,
    Ik heb genoten van jullie verhalen en wens jullie nu een voorspoedige terugreis en een veilige thuiskomst. Nog even en dan kunnen jullie iedereen weer in de armen sluiten en jullie belevenissen vertellen.

Groetjes,
    Anne

• 03 Augustus 2016 - 21:42

Leon En Petra:

Jammer dat we geen blogs van jullie meer kunnen lezen want morgen hervatten jullie de terugreis naar Nederland
    We verheugen ons nu natuurlijk op de live verslagen,de foto's de kadootjes

• 03 Augustus 2016 - 22:13

Loes:

lieve allemaal, lieve charlotte en roel,,,

wat hebben jullie toch een hoop lol en plezier met elkaar gehad.
    Als ik zo de bijna laatste blog lees; ben ik zelfs een beetje emotioneel .
    Natuurlijk zijn we heeel erg blij dat jullie weer naar huis komen ; maar ik denk dat jullie dit nooit meer zullen vergeten. Een hele waardevolle herinnering in jullie jonge leven die jullie nog heel lang zullen koesteren.

Dag lieve schat, tot vrijdag
    groetjes aan iedereen
    tot gauw

Loesxxxx

• 03 Augustus 2016 - 22:37

Opa Oma Van Meta:

Hallo allemaal Lieve Meta
    Bijna is jullie grote avontuur afgelopen, wat een bijzondere tijd is het geweest.
    Voor jullie maar ook voor ons om alles alles te lezen.
    En Meta toch nog de muts van de dag geworden hallo hallo.
    Groetjes voor iedereen maar voor jou een dikke kus en knuffel, wij verheugen ons om je weer eens lekker te kunnen knuffelen.
    Veel liefs van opa en oma eniet een poot van Snowy.
    Tot ziens psychische oma heeft al een vlaai besteld.

• 03 Augustus 2016 - 22:42

Martine En Maurice:

Beste allemaal en lieve Anne,

Het einde van de reis nadert. Jullie hebben een schat aan indrukken en ervaringen opgedaan. We zijn natuurlijk erg benieuwd naar jullie belevenissen en verhalen. Vandaag Niels van Schiphol opgehaald. Het gezin begint weer bij elkaar te komen, het was namelijk erg (te) stil zonder jullie. Ook jouw schat wist niet waar hij het zoeken moest en vond alles maar erg saai. Hij miste je heel erg, Anne. Oh, dat mochten we eigenlijk niet zeggen. Sorry Stevie.

We wensen jullie een hele goede vlucht en behouden thuiskomst.
    Groetjes en tot vrijdag,

Veel liefs, Martine, Maurice en Niels

• 03 Augustus 2016 - 22:45

Opa Oma Van Meta:

Sorry dat is verkeerd gegaan dat ben ik gelukkig niet af en toe voegde hij gewoon een woord wat ik niet geschreven heb liefs oma xxxx

• 03 Augustus 2016 - 23:44

Wout Wolters:

Coen, nooit gedacht dat jij een meisje zou fixen
    Gekke man! En die kam... Die rode van het hotel in Rotterdam? Die kon ik laatst al niet vinden. Dat broodje shaorma komt totaal als een verrassing. Vrijdag krijg je bij ons weer preischotel! Haha.
    Ajax is nét door; wint met 1-2 van Paok. Het had met rust eigenlijk 3-0 moeten staan voor Paok maar ja. Dikke Padt nieuwe aanvoerder van De FC.
    Net bij oma geweest, was gezellig, je krijgt veel groeten.
    Hier is het oma weer. Het is kood, naat, schoeverig.
    Goeie terugreis morgen en tot vrijdag fixer
    WW

• 03 Augustus 2016 - 23:53

Lichell En Marc:

Hallo allemaal, hey lieve Jillin,

Jeetje was is de tijd gevlogen, maar wat hebben jullie
    een geweldig avontuur beleefd! Wij wensen jullie een hele
    goede terug reis en tot vrijdag!

Jillin ik zal zorgen dat op 17 al je wensen wat hierboven worden
    genoemd worden voorbereid! ;)

Dikke knuffel!

• 04 Augustus 2016 - 00:33

Karina :

Hodi allemaal, dag lieve Romy,

Ik schrijf nu met een dubbel gevoel. Morgen nog 1x een blog en dan geen mooie verhalen meer voor het slapen gaan :-(( Maar daarentegen ben jij wel weer lekker thuis Room, want het was toch wel erg stil hoor zonder jou. Lieve allemaal, wat hebben jullie mooie weken achter de rug met elkaar. En zoveel gedaan, gezien, ervaren, beleefd en gegroeid. Deze verrijking nemen jullie mee in je verdere leven ;-)) Ik wens jullie allemaal een hele voorspoedige reis en bij thuiskomst staat er vast een horde aan overblije ouders, familie, vrienden, huisdieren enz. te wachten.
    Wij tellen nu iig echt af.

Dan nog 1x...Lala Salama

Lieve groetjes allemaal en een DIKKE KNUFF voor Romy!! Hvj xxxxx

p.s.
    En ik kan al zeggen....Tot Morgen!!!

• 04 Augustus 2016 - 00:39

Gert En Bea:

Hallo Coen, hallo allemaal,

We hebben met veel plezier elke avond het blog gelezen. Maar na dit blog zijn we zeker benieuwd naar de live verhalen!!
    Wat een geweldige tijd hebben jullie samen gehad, spannende dingen beleefd en gedaan.
    Eigenlijk is al alles opgemerkt door andere ouders, maar een woordje van dank aan Jos, Layla, Jeroen en Lieveke is zeker op zijn plaats. Fijn dat jullie zo goed voor de kids, maar ook een beetje voor ons hebben gezorgd. Ook wij ouders kwamen niets te kort door alle apps, foto's en filmpjes! Dank!

Voor jullie allen straks suc6 met inpakken, een goede vlucht en tot vrijdag!
    Coen, die vrijdagmaal gaat lukken!
    Doei, Gert en Bea

• 04 Augustus 2016 - 01:07

Paul En Lia :

Hallo allemaal en hallo Jillin

Fijn dat jullie nog twee dagen hebben kunnen relaxen
    We hebben je wensen gelezen en je zus zou het regelen
    We wensen jullie een goede vlucht en tot vrijdag Jillin vraag in de KLM bus ook nog eens naar je mp3 wellicht hebben ze hem in de bus gevonden en bewaard .dikke kus

• 04 Augustus 2016 - 13:04

Yanou En Kyra :

Lieve allemaal, lieve Charlotte en Roel,

Die drie weken zijn voor ons gevoel zo snel voorbij gevlogen, laat staan hoe het voor jullie moet voelen. Maar de herinneringen en mooie momenten en dingen die jullie hebben meegemaakt en gezien hebben pakt niemand jullie meer af. We hebben de blogs altijd met heeeeeeeel veel plezier gelezen. Paps en mams missen je heel erg Lottie, dus tijd dat je weer friet met zoervleisj en een lekkere frikandel kunt eten thuis. En Roel dat broodje doner kebab gaat je ook echt zooo goed smaken haha :). Hele goede reis terug voor jullie allemaal.
    Jullie krijgen de groetjes van mams en Lon!
    Heel veel liefs en kusjes uit Kreta xxx

• 04 Augustus 2016 - 16:10

Chaim En Shirin:

Wat een prachtige verhalen en wat een mooi werk hebben jullie neergezet. We zijn heel benieuwd naar het real life verslag, Charlotte en Roel :-) Wel thuis, allemaal. Een hele goede reis gewenst. Liefs van Chaim, Shirin, Yannick en Joshua